ניתוח נתונים בשיווק דיגיטלי

ניתוח דיגיטלי בהקשר השיווקי מתייחס לכלים המשמשים לניתוח ודיווח על נתוני שיווק שנאספים בערוצים  על האתר שלך, המותג או דף הנחיתה. ערוצים אלה עשויים לכלול פלטפורמות מדיה חברתית כגון פייסבוק, אינסטגרם. הם עשויים לכלול גם את מודעות או החיפוש שלך בגוגל, דוא”ל, אתרי שיווק שותפים אפליקציות וכל מקור תנועה אחר.

עוד קצת על ניתוח נתונים

ניתוח שיווק דיגיטלי מנתח ומעריך את ביצועי יוזמות השיווק שלך כדי לקבל תובנות לקבלת החלטות טובות יותר.  כלי ניתוח נתוני שיווק אוספים נתונים מערוצים רבים כדי להבין טוב יותר את התנהגות הצרכנים שלך, לשפר את האסטרטגיות שלך ולהימנע מבזבוז משאבי השיווק שלך.  לפני מיפוי תהליך הניתוח השיווקי שלך, הבין את ההבדל בין שיווק לפרסום, כך שתוכל לבנות את המסגרת שלך בבהירות.  פרסום הוא ספציפי לתקשורת של המותג שלך. שיווק הוא תהליך רחב יותר ומבוקר יותר-ממחקר ועד מעקב אחר ביצועים.

מה אתם יכולים לאסוף בעזרת נתונים

בעוד שמספר משתמשי האינטרנט והמדיה החברתית נמצא בעלייה, כך גם כמות נתוני השיווק הדיגיטלי. פלטפורמות מדיה חברתית וכלים שיווקיים דיגיטליים עוזרים לך לנצל את הנתונים האלה כדי להבין אותם. הבנת הנתונים הזו היא קריטית מכיוון שהם יכולים לעזור לך להבין את כל מה שאתה צריך לדעת על לקוחות היעד שלך.  הלקוח המודרני רוצה חוויה מותאמת אישית, ואי אפשר לספק אותה מבלי להבין אותם היטב. זו הסיבה שהגישה לנתונים על הקהל שלך חשובה לך ביותר.  עם זאת, בואו ננסה להבין את החשיבות של אנליטיקס בשיווק דיגיטלי וכיצד תוכלו להשתמש בזה כדי לבנות חוויות מותאמות אישית ללקוחות.

למה זה חשוב ומה זה נותן לכם?

להבין את הלקוחות שלך  הנתונים חיוניים להבנת קהל היעד שלך. נתונים מההתנהגויות והדמוגרפיה יכולים לעזור לך להבין מה הלקוחות שלך יעשו ומה יביא אותם בסופו של דבר להמיר. נתונים דמוגרפיים יכולים לתת לך תמונה טובה של הפרסונה של קונה היעד שלך, כולל גילם, מיקומם ותחומי העניין שלהם. נתונים אלה הם בעלי ערך רב עבור החברה שלך מכיוון שהם יכולים לעזור לך להחליט את הצעדים שעליך לנקוט כדי להתאים אישית את הצעותיך.

למה צריך לנתח נתונים?

ערוך תחזיות מבוססות-נתונים

כאשר תנתח את הנתונים שלך, תוכל לראות מגמות ולעשות ניתוח ניבוי שיכול לעזור לך לקבל החלטות מושכלות יותר מבוססות נתונים. יהיה לך מקום טוב יותר להבין מה אתה צריך לשווק ומתי לעשות זאת. ניתוחים כאלה יכולים לעזור לך להבין מתי המוצר שלך עשוי להיות המבוקש ביותר.  בנוסף, נתונים יכולים לעזור לך לחזות מגמות עתידיות בענף שלך. באמצעות נתונים אלה תוכל לשנות במהירות את גישתך למגמות ולהפיק את המקסימום מהקמפיינים השיווקיים הדיגיטליים שלך.  

ייעל את התוצאות שלך

כאשר תוכל להבין טוב יותר את הלקוחות שלך, תוכל לשפר את שיטות השיווק שלך אליהם. תוכל לנתח את הנתונים מאחורי כל מסעות הפרסום שלך ולנסות לזהות מדוע וכיצד הקהל שלך אינטראקציה עם התוכן ולמה הם עשו את מה שהם עשו.    ניתוח זה יכול לסייע לך לשפר את מסעות הפרסום שלך על ידי שינוי ההודעות, הערוצים, התדירות וכו ‘. לדוגמה, הנתונים יוכלו להראות לך אם הקמפיינים השיווקיים שלך ביצעו טוב יותר ברשתות החברתיות או בדוא”ל. בהתבסס על נתונים אלה, תוכל להחליט היכן להשקיע יותר כדי לקבל תשואות גבוהות יותר .  כעת, לאחר שהבנת את חשיבות האנליטיקה בשיווק דיגיטלי, הבה נבחן את היסודות של ניתוח שיווק דיגיטלי.

יסודות ניתוח השיווק הדיגיטלי

כפי שצוין קודם לכן, אנליטיקות זמינות בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי. בין אם מדובר בקודי קופונים, ביקורי אתרים או אפילו קמפיינים שיווקיים בדוא”ל, יש לך המון הזדמנויות למנף את ניתוח הנתונים. הבה נבחן את אבני הבניין הבסיסיות של ניתוח השיווק הדיגיטלי .

יסודות ניתוח השיווק הדיגיטלי

מה למדוד

כשמדובר במדיה החברתית וההחזר על ההשקעה שלה, יש הרבה מאבק וספקנות בקרב המותגים. איך יודעים אם המאמצים שלך מתורגמים לצמיחה של מדיה חברתית? האם זה משתלם? אולי יש לך הרגשה שאתה משקיע יותר ויותר בחברתיות, אבל לא מתרחק לשאול את עצמך מה קורה. קביעת והבנת הניתוח השיווקי הדיגיטלי שלך היא קריטית.  האם אתה יודע כיצד להבין את ערימות הנתונים של מדיה חברתית שאספת עד כה? אם לא,

להלן כמה נקודות נתונים קריטיות לניתוח הניתוח והצמיחה של השיווק הדיגיטלי שלך  

מעורבות

אחת מנקודות הנתונים הטובות ביותר של מדיה חברתית שאתה יכול למדוד את המעורבות במדיה חברתית. אתה יכול לעשות זאת על ידי הסתכלות על מספר הלייקים, התגובות והשיתופים שעדכוני המדיה החברתית שלך יוצרים.

שיתופים של פוסט

שיתופים הן אינדיקטור חזק יותר לנאמנות המותג. כולם יכולים לעשות לייק לפוסט (אפילו בלי לקרוא אותו). עם זאת, כאשר מישהו משתף את הפוסט שלך, פירוש הדבר שהוא התייחס אליו באמת. מספר השיתופים שהפוסטים שלך מייצרים, אומר לך שלקוחות רוצים להמליץ ​​על המותג שלך לעמיתיהם. זה די חשוב בעידן ההוכחה החברתית של היום .

האתר שלך או הדף נחיתה

בעולם הדיגיטלי, אבן הבניין הבסיסית ביותר לעסקים היא אתר אינטרנט. אתר האינטרנט שלך הוא הפורטל דרכו הקהל שלך יכול לקבל הצצה לחברה שלך. זה לא משמש רק ליצור איתך קשר, אלא גם לשאלות על מוצרים, כדי למצוא תוכן רלוונטי ועוד.  אתר אינטרנט הוא אפיון אחד מכלי השיווק הדיגיטליים החשובים ביותר שיש למותגים. הוא מספק מעורבות ומידע לקהל שלך. ובתורו אתה מקבל תובנות ונתונים.  

תגובות

 בעוד בלוג חברה פועל ככלי נהדר להעברת מידע לקהל שלך, הוא גם עוזר לך להגדיל את המותג שלך באמצעות שיווק באמצעות תוכן.

אתה יכול להשתמש בו כדי להרחיב את טווח ההגעה שלך וליצור לידים חדשים כדי להשיג יותר המרות.
 בבלוג, המבקרים שלך יכולים לעסוק בתוכן שלך על ידי תגובה עליו או שיתוף שלו. אף שהערות עשויות לגרום לך להרגיש טוב יותר לגבי המידע שאתה מוסר לקהל שלך, הם יכולים לעשות הרבה יותר מזה. אתה יכול להבין את המבקרים שלך טוב יותר
באמצעות ההערות שלהם, ואין צורך בכלים מיוחדים לשם כך.


הערות יכולות לעזור לך להבין עד כמה הקהל שלך מעוניין בתוכן שלך. אתה יכול לבדוק את הטון של התגובות שלהם, את סוגי השאלות שהם שואלים, ולבחון גם מי מפרסם את ההערות.

פעולה זו יכולה לעזור לך להתאים את תוכן הבלוג שלך עוד יותר כך שיתאים לדרישותיהם.  באופן תגובות, פורומים יכולים להועיל לך להבין את נקודות הכאב של הקהל שלך. על ידי הפקחת עין על מה שנדון וצמצום השאלות הנפוצות ביותר, תוכל לקבל רעיונות חדשים לנושאים.  לאחר מכן תוכל ליצור פוסטים בבלוג המבוססים על רעיונות נושאים אלה. ופוסטים אלה יועילו לקהל שלך מכיוון שהם כבר מחפשים תשובות הקשורות לשאלות אלה.  

גוגל אנליטקס

גוגל אנליטקס

אם אנחנו מדברים על יסודות האנליטיקה של שיווק דיגיטלי, למידה על Google Analytics  היא חובה.

זהו אחד מכלי ניתוח האינטרנט הטובים ביותר, ותוכל לקבל גישה להמון נתונים על האתר שלך באמצעות כלי זה.  
הנתונים שתוכל למצוא באמצעותו יכולים לעזור לך להבין את קהל היעד שלך ולברר את האמצעים הטובים ביותר להגיע אליהם.

למרות שזה די קל לשימוש ברגע שאתה רגיל לזה, כמות הנתונים העצומה עליו יכולה להיות מכריעה מאוד בהתחלה.  זה יכול להיות פשוט יותר אם האתר שלך חדש. במקרה זה, לא יהיו לך מדדים רבים לעקוב אחריהם, אך במקום זאת תוכל להסתכל על כמה מדדים בסיסיים.  להלן מספר מדדים בסיסיים של ניתוחי שיווק דיגיטליים שכדאי לדעת.  

מדדי לוח מחוונים


אלה המדדים הנראים בלוח המחוונים שלך ב- Google Analytics.  לוח המחוונים נותן לך סקירה קצרה של האתר שלך ותוכל לראות כיצד הוא מתפקד.  

שלושת המדדים העיקריים של לוח המחוונים שעליכם לקחת בחשבון הם דפים לכל ביקור, שיעור יציאה מדף הכניסה ומשך הביקור הממוצע.  

דפים בכל ביקור מציגים לך כמה דפים ביקרו על ידי מבקר האתר הממוצע לפני שעזבו את האתר שלך.  המטרה שלך צריכה להיות להגדיל את המספר הזה על ידי שיפור איכות התוכן ועיצוב האתר שלך. מספר גבוה יותר פירושו שהמבקרים שלך מוצאים הרבה מידע שימושי באתר שלך.  

משך הביקור הממוצע, לעומת זאת, מראה לך כמה זמן המבקר הממוצע מבלה באתר שלך. אם מספר זה נמוך, פירוש הדבר כי התוכן שאתה מציע למבקרים שלך אינו בעל ערך רב.

 זו צריכה להיות המטרה שלך לספק את המידע האיכותי ביותר למבקרים שלך, כך שהם יבלו יותר זמן באתר שלך.
ככל שהם נמצאים באתר שלך זמן רב יותר, כך גם טוב יותר עבור SEO שלך.  לבסוף, שיעור היציאה מדף הכניסה נותן לך את אחוז האנשים שעוזבים את האתר שלך לאחר שראו רק דף אחד.

 אנשים עשויים להגיע לאתר שלך ממקורות שונים ועשויים לנחות על דפים שונים. התפקיד שלך צריך להיות לוודא שהם נשארים באתר שלך ולחקור אותו. עליך לשקול להוסיף קישורים פנימיים לאתר שלך כדי לשמור על המבקרים שלך באתר שלך

 הדפים הכי מבקרים

כדי להבין מה קהל היעד שלך מחפש כשזה מגיע לאתר שלך, אתה צריך להסתכל על הדפים הכי מבוקרים שלך. ניתן לראות את אלה על ידי עיון בקטע דפי נחיתה ב- Google Analytics.

דפי נחיתה הם אותם דפים שבהם המבקרים באתר שלך נוחתים לראשונה. אלה הדפים שדרכם הקהל שלך עשוי לגבש דעה לגבי האתר שלך.

המטרה שלך אמורה להיות לייעל את הדפים האלה ולהפוך אותם למפתים מספיק כדי לרתק את תשומת ליבו של המבקר שלך. האופטימיזציה צריכה להיות הן מבחינת זמן טעינת הדף והן התוכן בו.

כאשר אתה מייעל אותם היטב, המבקרים שלך ירצו לבקר בדפים אחרים באתר שלך, וזה, בתורו, יעזור SEO שלך.

על ידי מציאת הדפים המתוירים ביותר תוכל גם להבין מה הקהל שלך מחפש. על סמך זה, תוכל ליצור תוכן חדש ורלוונטי המותאם אישית יותר עבורם. זה, בתורו, יכול לשפר גם את המדדים שלך.

הדפים הכי מבקרים
הדפים הכי מבקרים

הדפים הפחות מוצלחים

נתונים אלה מראים לך באילו דפים היה מספר היציאות הרב ביותר מהאתר שלך. זה יכול לעזור לך להבין אילו דפים לא הצליחו להביא המרות.

בנוסף, תוכל להבין גם את הבעיות האפשריות בדפים אלה. כך תוכל לשפר את חווית האתר שלך על ידי מעבר לרשימת דפי היציאה.

חפש דפים בעלי שיעור יציאה גבוה של 75-100% ונתח אותם כדי לראות מה לא בסדר בהם. חשוב לעשות זאת כדי לשפר את שיעור ההמרות של האתר שלך כמו גם מדדים אחרים.

לדעת מאיפה מגיע רוב התנועה

לדעת מאיפה מגיע רוב התנועה
לדעת מאיפה מגיע רוב התנועה

שימור לקוחות

חשוב לדעת באיזו תדירות המבקרים שלך מבקרים באתר שלך. זה יכול לעזור לך להבין כמה אחוזים מהם נאמנים לך. נתונים אנליטיים אלה מאפשרים לך להבין את איכות הקהל שלך.

יחד עם זאת, תוכל להשתמש בו לייעול האתר שלך.  אם אנשים חוזרים לאתר שלך בכל פעם שאתה מפרסם תוכן באיכות גבוהה, ייתכן שהאתר שלך מתפקד היטב.

עם זאת, אם זה לא קורה, ייתכן שיש כמה אזורים בעייתיים שעליך לתקן. זכור, נאמנות היא קריטית בכדי להבטיח את אורך חיי העסק שלך.  Google Analytics מספק את דוח התדירות והעדכנות, שבו תוכל להבין עד כמה המבקרים שלך נאמנים. באופן אידיאלי, הסר את המשתמשים החדשים מהדוח כדי לקבל נתונים מדויקים יותר.  

שימור לקוחות
שימור לקוחות

ימים לעסקה

זהו עוד ניתוח חיוני בשיווק דיגיטלי, במיוחד עבור אתרי מסחר אלקטרוני. לא סביר שכל מבקרי האתר שלך ירכשו ממך בביקורם הראשון. הזמן שעובר בין הביקור הראשון לרכישתם הראשונה יכול לעזור לך להבין אותם הרבה יותר טוב.

כדי למצוא נתונים אלה, עליך לפלח את ערוצי התנועה העיקריים שלך. פילוח מסוג זה יאפשר לך למצוא את סוג התעבורה שכל אחד מהערוצים שלך מוביל לאתר שלך.

ככל איכות התנועה טובה יותר, כך הזמן בין הביקור הראשון לרכישה הראשונה קצר יותר

ימים לעסקה

לסיכום

 כדי להצליח לקדם את המותג שלך באינטרנט, עליך להבין את החשיבות של ניתוח בשיווק דיגיטלי. Analytics נותן לך גישה להמון נתונים על הלקוחות שלך ועל הנוכחות המקוונת של המותג שלך.  על ידי הבנת הנתונים הללו, תוכל לקבל החלטות מושכלות יותר ולשפר את מאמצי השיווק שלך. זה, בתורו, יכול לעזור לך לייעל את ההחזר שלך משיווק דיגיטלי .

עליך לעקוב אחר כל המדדים הבסיסיים כגון שיעור יציאה מדף כניסה, דפים בכל ביקור ומשך ממוצע של הפעלה.

בנוסף, עליך להסתכל על איכות ההערות שלך ולברר על מה דנים בהן. זה ייתן לך מושג כיצד להפוך את התוכן שלך לרלוונטי יותר למבקרים שלך.  

עליך גם להסתכל בדפי הנחיתה ובדוחות דפי היציאה שלך כדי להבין אילו דפים עליך לייעל.  כמו כן, עליך לבדוק אילו אתרים וקמפיינים מביאים אליך את מירב התנועה. לבסוף, עליך לחפש ניתוח שיווק דיגיטלי מתקדם כמו גם שיעור המרות, תדירות ושכיחות וימים לעסקה.  האם יש לך תובנות להוסיף לגבי חשיבות הניתוח בשיווק דיגיטלי?

יידע אותנו בתגובות

Responses

להתחבר בעזרת GMAIL