מה ההבדל בין קבוצות ודפים בפייסבוק ויש הבדל גדול

קבוצה או דף עסקי

ההבדל בין דפי פייסבוק וקבוצות הוא עמוק יותר, לא רק מבחינת טווח הגעה אלא גם מעורבות.

אם אתה לא מיומן במיוחד בפרסום בפייסבוק, קל מספיק להיות לא בטוח בהבדל בין קבוצות פייסבוק ודפים, ובאיזה מהם כדאי להתמקד.

לאחר שפייסבוק הכריזה על סדרה של שינויים באלגוריתמים בתחילת 2018 שישפיעו בעיקר על דפים, מספר מפרסמים החליטו להפעיל או להעביר את תשומת הלב שלהם לקבוצות במקום זאת.

מדריך זה יראה לך את ההבדלים בין קבוצות ודפים, והיכן עליך למקד את תשומת הלב שלך אם תבחר להעלות את התוכן שלך בפייסבוק.

דפי פייסבוק

עמוד הוא קצת כמו פרופיל, אבל עבור מותג, מוציא לאור או סלבריטי. אנשים יכולים לבחור ‘אהבתי’ או ‘לעקוב’ אחר דף; אם הם ‘אוהבים’ את זה, זה יופיע בפרופיל ובניוזפיד שלהם, אבל אם הם פשוט ‘עוקבים’, הם רואים עדכונים מהעמוד הזה מבלי שזה יופיע כאחד מהלייקים שלהם בפרופיל שלהם.

עם זאת, אם מישהו ‘אוהב’ את הדף שלך, אין זה אומר שמעכשיו הוא יראה תוכן ממנו, במיוחד אם הוא אוהב גם הרבה דפים אחרים. כשאנשים אוהבים דף, הם גם עוקבים אחריו כברירת מחדל, מה שיציג מספר משתנה של העדכונים שלך בניוזפיד שלהם (בהתאם למעורבות), אבל הם יכולים לבחור להתאים את רמת המעקב הזה כדי לתעדף תוכן מהדף, או כדי לא רואה עדכונים בכלל. רמת הפירוט הזו נמצאת בשימוש או מובנת רק לעתים רחוקות על ידי רוב המשתמשים, אז זה לא משהו שצריך לדאוג לגביו.

אוהבי החתולים בישראל
אוהבי החתולים בישראל

אחד הגורמים המרכזיים בדף הוא היותו ציבורי. אנשים יכולים לחפש אותו ולראות תוכן שפורסם בדף הזה מבלי לעשות לו לייק או לעקוב אחריו בעצמם, ואם משתמשים מקיימים אינטראקציה עם פוסטים, הוא יכול להופיע גם בניוזפידים של חברם. המשמעות היא ש-Pages מצוינים להצגת התוכן שלך, ומהווים חלון חזיתי לעולם הפייסבוק (אם האלגוריתמים שלו אדיבים).

פייסבוק מספקת סט הגון של כלי ניתוח ופרסום עבור דפים, כולל היכולת לראות מתי הקהל שלך הכי פעיל, לפרסם מעורבות, תזמון ושלל כלי פרסום. עם זאת, אינך יכול לראות פרטים של אנשים שעוקבים אחר הדפים שלך, או מקיימים איתם אינטראקציה מחוץ לפוסטים שלך.

ניתן לאמת דפים, אבל זה תלוי אם פייסבוק רואה אותך כשיר לאימות . אימות מבטיח שמשתמשים יודעים שהדף שלך לגיטימי, וישפר את המקום שבו הוא מופיע בחיפושים.

קבוצות פייסבוק

לעומת זאת, קבוצות פייסבוק הן עניין פרטי יותר. ניתן לשייך קבוצות לדפים, כך שקבוצה מוצגת בדף ומשויכת בבירור. זו יכולה להיות דרך מצוינת לבנות קהילה מעורבת יותר מדף.

קבוצות משמשות לכל מיני דברים, מתחומי עניין מיוחדים לקנייה ומכירה מקומית, ואפילו חדשות ואירועים מקומיים. פוסטים בקבוצות מקבלים עדיפות בעדכוני החדשות של יחידים, אך בניגוד לדפים, אם משתמש מקיים אינטראקציה עם פוסט של קבוצה, הוא לא ישתף זאת בעדכוני החדשות של חברו. חברים יכולים לבחור אם לקבל התראות על כל מה שפורסם בקבוצה, רק הדגשות או לא לקבל התראות בכלל.

בעת הגדרת קבוצה, קיימות מגוון שיטות פרטיות שונות זמינות, החל מקבוצה ציבורית- כלומר כל אחד יכול להצטרף, ועד לקבוצות פרטיות לחלוטין שאינן מופיעות בחיפוש. ישנן גם אפשרויות שבהן אנשים יכולים לבקש להצטרף – פונקציה שמועילה כדי להרחיק שולחי דואר זבל ובוטים. כתוצאה מכך, רוב הקבוצות נוטות להיות קטנות יותר מדפים, ולגדול לאט יותר.

למנהלי קבוצות אין כמעט גישה לכלי ניתוח, אבל הם יכולים לראות שמות ופרופילים ציבוריים של אנשים שהצטרפו. הם גם יכולים להזמין אנשים להצטרף לקבוצה, ואם הם גם מנהלים של דף, הם יכולים להזמין בכמות גדולה את אותם מעריצים להצטרף לקבוצה המשויכת לדף.

מה הכי טוב בשבילי?

How To Share Gifs On Twitter GIF by How To Giphy

מילת אזהרה על הסעיף הזה: פייסבוק מפתחת כל הזמן את שתי התכונות, וכפי שלמד כל מי שמסתמך מאוד על דפים, הוא יכול לשנות את האלגוריתם כדי להעדיף אחד או אחר במהירות רבה.

כהנחיה כללית, דפים הם חזית חנות נהדרת. אנשים יכולים לראות מיד במה אתה עוסק ויכולים לבחור אם הם מעוניינים בעוד, אבל אלא אם כן אתה מוכן להשקיע הרבה זמן ומאמץ בתגובה לתגובות, זה נתפס כשיטת ‘דחיפה’ להשגת מאמרים , תמונות וסרטונים לקהל רחב.

מצד שני, קבוצות מעודדות רמה הרבה יותר אינטימית של שיחה, ואם היא מוגדרת נכון, היא יכולה להיות דרך טובה לאסוף משוב אינטליגנטי וכנה מהקוראים. חברה אחד השתמשה בזה על מנת להשיק מהדורה חדשה של המוצר שלהם ו החליטה לעשות זאת כקבוצת פייסבוק סגורה, ולא כדף . אנשים הרבה יותר שמחים לענות על שאלות ולהגיב בסביבה סגורה שלא תשודר בעדכוני החדשות של חברם,

חברה נוספת התנסו בבניית קבוצות קהילתיות בפייסבוק סביב נושאים חברתיים, ואמרו שהם הופתעו מכמה מהורהרים רבים מהתגובות והוויכוחים הם סביב שאלות רגישות במיוחד, שבהן התגובה בדף הייתה הרבה יותר אגרסיבית.

“יש לנו כמעט 10,000 חברים כעת [בקבוצה], ו-90% מעורבות מדי יום”, אמרה העורכת הראשית של החברה, בשיחה עם הפודקאסט של קולות המדיה . “אז יש לנו 90% מהאנשים שם מדברים על יופי כל היום. זו הייתה הצלחה גדולה”.

10,000 חברים עשויים להחוויר בהשוואה ל-3 מיליון ‘לייקים’ בדף, אבל יש לראות בחברי הקבוצה האלה את ‘מעריצי העל’ של המותג; מעגל פנימי נאמן של אנשים שמוכנים לנהל שיחות עם המו”ל מדי יום.

זה לא מצב של או או. אם יש לך את המשאבים לעשות את שניהם, אז זה בהחלט שווה את זה עבור רמות שונות של מעורבות.

אבל מלבד זאת, הבחירה תלויה אם אתה מחפש למצוא קהל רחב יותר או להעמיק את המעורבות עם המעריצים הקיימים שלך.

Related Articles

כסף מחו”ל

כל הקישורים מהסרטון: FIVERR מאפשרת לרכוש שירותי פריילנסר בכל תחום צריכים מעצב? כותב תוכן בכל שפה? בונה אתרים? אולי שמישהו יכין בשבילכם מוזיקה או אפילו…

Responses

להתחבר בעזרת GMAIL